سالاد ماکارونی با ژامبون و ادویه مخصوص 

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار  در بین بچه ها و بزر گتر ها است نام دیگر سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی است.که به شکل‌های گوناگون در همه جای دنیا تهیه می‌شود. به عنوان مثال  در کشور فیلیپین این سالاد رو به عنوان دسر  با طعم شیرین سرو می‌کنند یا مثلا در استرالیا در سالاد ماکارونی از فرم صدفی شکل استفاده می‌کنند. برای تهیه سالاد ماکارونی از مواد مختلفی استفاده می‌شود. مانند ژامبون مرغ، تخم مرغ، سیب زمینی، کلم و... که بسته به سلیقه و ذائقه افراد جابجا می‌شود. سالاد ماکارونی  برای کسانی که تحت رژیم لاغری قرار دارند و نمی‌توانند غذای پرکالری مصرف کنند، ی ک غذای پرکالری محسوب می‌شود و مجبور هستند از خوردن آن امتناع کنند؛ اما می‌توان با اندکی تغییرات در این غذای خوشمزه، سالاد ماکارونی رژیمی تهیه کرد که نه تنها کالری کمتری داشته باشد، بلکه بتواند انواع موادمغذی را به بدن برساند. 


مواد لازم  برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص  4 نفر: 


ا ین مقدار مواد برای سالاد مناسب 4 نفر میباشد و مدت زمان پخت 60 دقیقه می باشد 
1. ماکارونی شکل دار                    نصف بسته 
2. کالباس                                1 بسته
3.خیار شور خرد شده             1 پیمانه 
4.کاهو                                    به مقدار لازم
5. گوجه فرنگی                      به مقدار لازم  ( اختیاری)
6.ذرت پخته                             یک پیمانه 
7. سس مایونز                        4 قاشق غذا خوری
8. پودر زیره و فلفل              1/2 قاشق چای خوری 
9.پودر نعناع                         1 قاشق چای خوری 
10. ادویه سالاد                  1 قاشق غذا خوری 

دستور تهیه:

در ابتدا  ماکارونی را داخل آب جوش می‌ریزیم سپس کمی نمک اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم حدود 15 تا 20 دقیقه بپزد. سپس پس از پخت، ماکارونی‌ها را آبکش می‌کنیم و می‌گذاریم که از حرارت بیفتد و آب اضافی آن کاملا خارج شود. سپس کاهو، خیارشور، گوجه و کالباس را به اندازه دلخواه خرد می‌کنیم. بعد از آن همه موادی که از قبل آماده کردیم را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. حال همه‌ مواد را با ماکارونی و سس و ادویه‌های مخصوصی که توضیح دادیم مخلوط کنید. آب یک عدد لیمو ترش تازه را هم انتهای کار به سالاد اضافه کنید.
بعد از انجام دادن همه مراحل، سالاد را در یک ظرف در بسته به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد خوب با هم میکس و خنک شوند و سپس آن را در ظرف مخصوص بریزید و میل فرمایید .